marți, 1 decembrie 2015

Ziua de 1 decembrie




Astazi,1 decembrie 2015,este ziua noastra,ziua romanilor de pretutindeni si tarii noastre,Romania.Cu bune,cu rele am ajuns la cea de a 97-a aniversare,dar,lasand la o parte toate festivitatile cu ocazia acestei zile,astazi cand am fost sa ma uit la defilare tot nu am putut sa scap din ochi cateva chestii mioritice.


Eram langa gardul de protectie si asteptam,in frigul naprasnic de afara,sa inceapa fredonarea imnului national,defilarea tuturor unitatilor si tuturor autovehiculelor.Zis si facut.Stau si ma uit la pregatirile care se faceau in legatura cu sonorizarea evenimentului  si vad ca vin cateva persoane care imparteau baloane si steaguri de hartie.Okeyyyy....primul gand care mi-a venit in minte a fost de a ma da repede la o parte si spre uimirea mea,chiar am gandit bine.De ce?Pentru ca imediat s-au napustit asupra mea copii,adulti,adolescenti,batrani care mai aveau un pic si smulgeau hainele de pe bietul om doar pentru un amarat de balon si un amarat de stegulet.Vedeam cum copiii se strangeau foarte rapid in jurul oamenilor cu baloane(ceea ce e si de inteles totusi,erau copii de gradinita,cui nu-i plac baloanele la acea varsta?),ok,n-am nimic de zis dar ma enerva faptul ca vedeam adulti in toata firea cersind un amarat de balon,for what?Noroc ca venise repede un politist si a reusit sa ''sparga gasca''.Ma rog,evenimentul a fost frumos,cel mai mult imi placeau mascatii cu casti pe cap(they look awesome)si ATV-urile,mai ales un ATV 8x8.


Dupa ce s-a terminat evenimentul,undeva in spate erau deja puse mesele,cazanele cu fasole si ciolan presupun.Am decis sa plec sa ma uit de ceva in cealalta parte a orasului si la intoarcere aveam drum exact pe langa mesele festive de 1 decembrie.Am vazut doar cata lume era stransa acolo si lume care pleca de acolo cu pachete cu mancare.

In incheiere vreau sa spun ca astazi este un moment in care romanii din toate colturile lumii serbeaza sau macar se gandesc cu bucurie la aceasta zi.La multi ani Romania!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu